Menevätkö illat ja viikonloput työhön liittyviä papereita ja raportteja lukien? Paljonko teet todellisuudessa töitä ja mihin työpäivät kuluvat? Kuinka paljon aikaa menee projektiin X? Aikani-sovellus on ajanhallinnan apuväline, joka auttaa sinua hallitsemaan työ- ja vapaa-aikaasi.

Aikani-sovelluksella voit seurata helposti kuinka paljon käytät aikaa töiden tekemiseen, opiskeluun, liikuntaan, nukkumiseen tai paljonko sinulle jää vapaa-aikaa. Itse nimeämiesi avainsanojen avulla voit kätevästi erotella erilaiset tehtävät ja projektit toisistaan. Kirjauksista sinulle muodostuu tiedosto, jota voit hyödyntää esimerkiksi kehityskeskusteluissa.

Käyttöönotto on helppoa

Aikani-sovellus on verkkopohjainen työkalu, jota voi käyttää kaikilla selainpohjaisilla laitteilla. Voit ottaa sen käyttöösi kirjautumalla osoitteeseen https://www.omaaikani.fi. Kirjautuminen hoituu Facebook – tai Google-tunnuksilla.

Kuulemme mielellämme käyttäjäpalautetta sovelluksen jatkokehittämiseksi ja parantamiseksi.

Katso lyhyt esittelyvideo Aikani-sovelluksesta

Asiantuntijoiden työajat – yhteydet työhön ja hyvinvointiin

Työterveyslaitos selvitti asiantuntijoiden työaikoja vuosien 2016-17 aikana yhteistyössä Suomen Ekonomien ja Oy IBM Finland Ab:n kanssa. Tutkimuksessa kävivät ilmi muun muassa seuraavat asiat:

  • 79 % asiantuntijoista kokee työnsä edellyttävän jatkuvaa tavoitettavissa oloa.
  • Sähköposteihin pyrkii välittömästi reagoimaan 56 % asiantuntijoista.
  • Asiantuntijoista 74 % kokee työmääränsä jatkuvasti liian suureksi.
  • Esimiesasema on systemaattisesti yhteydessä pidempään työaikaan.
  • Älypuhelimen käyttö on yhteydessä sekä pidempään työaikaan että heikompaan hyvinvointiin.
  • Mahdollisuus vaikuttaa työpäivän alkamis- ja loppumisaikoihin lisää hyvinvointia.

Katso tiivistelmä Tutkimuksesta ja Työterveyslaitoksen suosituksista

Tutustu koko raporttiin

Ota yhteyttä

Mykkänen Riikka
Yhteiskuntasuhdepäällikkö
p. +358445929939
Karusalmi Krista
Kehityspäällikkö, digitaaliset palvelut ja tietohallinto
p. +358503805941