Suomen Ekonomeilta lahjoitus Itä-Suomen yliopistolle

29.9.2017 13:30

Suomen Ekonomit lahjoittaa perjantaina Itä-Suomen yliopiston kauppatieteelliselle koulutukselle ja tutkimukselle 25 000 euroa. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, joka jaetaan kymmenelle yliopistolle suhteutettuna kauppatieteen alan maisteritutkintojen määrään.

"Suomen Ekonomit auttaa ekonomeja uralla eteenpäin ja tukee jos vastaan tulee vaikeuksia. Parhaat eväät menestykseen tulevat kuitenkin laadukkaasta koulutuksesta, siksi haluamme tukea kauppatieteiden opetusta Suomessa. Haluamme myös kannustaa kauppatieteellisiä yksiköitä tieteenalaa vahvistavaan yhteistyöhön. Vahvoista kauppatieteistä hyötyy koko Suomen talous", Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo.

"Kauppatieteissä tekemämme yhteistyö Suomen Ekonomien kanssa on ollut tärkeää vuosien ajan ja se on kehittynyt yhä hedelmällisemmäksi. Molemmat näkevät kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen tärkeänä koko yhteiskunnalle. Erityisesti koulutuksen kehittämisessä jaamme Suomen Ekonomien kanssa yhteisiä tavoitteita, ja olemme työskennelleet pitkään koulutuksen laadun parantamiseksi. ", toteaa Itä-Suomen yliopiston yhteiskunta- ja kauppatieteiden tiedekunnan varadekaani Matti Turtiainen.

Suomen Ekonomit tekee tiivistä yhteistyötä kauppatieteellisten yksiköiden kanssa monella tasolla. Elokuussa Ekonomit julkaisi myös teettämänsä selvityksen kauppatieteiden tilasta.

"Tulokset kertovat niin tutkimuksen kuin koulutuksenkin huomattavasta positiivisesta kehityksestä viime vuosien aikana. Saimme selvityksen myötä tietoa uusistakin mahdollisuuksista viedä kauppatieteitä Suomessa eteenpäin", Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari sanoo.

Timo Saranpää, puheenjohtaja, Suomen Ekonomit, puh. 050 523 6005

Suomen Ekonomien teettämä Kauppatieteiden suunta Suomessa -selvitys julkaistiin 22.8.2017. Selvitys on ladattavissa osoitteesta: http://bit.ly/2wHbqyx