Suomen Ekonomeilta lahjoitus Lappeenrannan teknilliselle yliopistolle

7.9.2017 10:20

Suomen Ekonomit lahjoittaa torstaina Lappeenrannan teknillisen yliopiston kauppatieteelliselle koulutukselle 40 000 euroa. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, joka jaetaan kymmenelle yliopistolle suhteutettuna kauppatieteen alan maisterintutkintojen määrään.

"Haluamme osaltamme olla varmistamassa kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen laatua. Toivomme edistävämme näin kauppatieteellisen koulutuksen sisällöllistä kehittämistä, alan kansallista yhteistyötä ja opiskelijoiden joustavia koulutusmahdollisuuksia", sanoo Suomen Ekonomien koulutuspoliittisen toimikunnan puheenjohtaja Jussi Nieminen.

LUT School of Business and Managementin dekaani, professori Sami Saarenketo kiittää Suomen Ekonomeja lahjoituksesta. "Tämä lahjoitus auttaa meitä toteuttamaan strategiaamme, jonka perustana on kestävä liiketoiminnan uudistaminen. Kauppatieteet lisäävät entisestään vetovoimaansa nuorison piirissä ja Suomen Ekonomien tuki on tärkeää kehittäessämme koulutustamme ja tutkimustamme edelleen."

Suomen Ekonomit tekee tiivistä yhteistyötä kauppatieteellisten yksiköiden kanssa monella tasolla. Elokuussa Ekonomit julkaisi myös teettämänsä selvityksen kauppatieteiden tilasta.
"Tulokset kertovat niin tutkimuksen kuin koulutuksenkin huomattavasta positiivisesta kehityksestä viime vuosien aikana. Saimme selvityksen myötä tietoa uusistakin mahdollisuuksista viedä kauppatieteitä Suomessa eteenpäin", Suomen Ekonomien koulutuspoliittinen asiamies Suvi Eriksson sanoo.

Suvi Eriksson, koulutuspoliittinen asiamies, Suomen Ekonomit, p. 040 848 8935

Suomen Ekonomien teettämä Kauppatieteiden suunta Suomessa -selvitys julkaistiin 22.8.2017. Selvitys on ladattavissa osoitteesta: http://bit.ly/2wHbqyx