Suomen Ekonomit Akavassa 40 vuotta

28.11.2017 15:53

Akavan liittokokous valitsi tänään uuden hallituksen kaksivuotiskaudelle 2018-2019. Suomen Ekonomeista Akavan hallituksen jäseninä jatkavat puheenjohtaja Timo Saranpää ja työmarkkinajohtaja Riku Salokannel.

Suomen Ekonomien liittymisestä Akavaan tulee kuluneeksi tänä vuonna 40 vuotta. Vuodesta 1977 lähtien suomalaiset ekonomit ovat olleet myös Akavan jäseniä.

"Meille on ehdottomasti eduksi olla mukana Akavassa ja katsoa sen perään, että keskusjärjestökenttä, toivottavasti Akava muutosvoimana, osaa riittävästi sopeutua muuttuvaan työelämään ja muuttuvaan yhteiskuntaan", linjaa Akavan hallituksessa jatkava Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää.

Akavalaisessa kentässä on myös mahdollisuus vaikuttaa. Saranpää näkee, että viime aikaisia esimerkkejä tästä on yrittäjyyskysymysten esille nouseminen Akavassa, johon on tarvittu Ekonomien ja Tekniikan Akateemisten vahvaa panostusta. Toinen esimerkki on keskustelu kilpailukieltosopimuksista, jota Ekonomit on vienyt eteenpäin. Myös kansanedustaja Saara-Sofia Sirénin kilpailukieltoja koskeva lakialoite on lähtenyt liikkeelle Ekonomien myötävaikutuksella.

"Kun innovoimme, teemme ja toimimme, niin pystymme myös vaikuttamaan akavalaisessa kentässä ja suomalaisessa yhteiskunnassa", Saranpää summaa.

Timo Saranpää, puheenjohtaja, p. 050 523 6005