Työnhakuopas, mitä, miten, missä?

Teija Hoppe – Tom Laine
Talentum Media Oy 2014, 281 s.

Teija Hoppe ja Tom Laine ovat kirjoittaneet uraauurtavan kirjan, joka tuo esille kattavasti sekä perinteisen rekrytointiprosessin että sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet. Kirja on jaettu kolmeen osaan: perinteinen työnhaku, sosiaalisen median työnhaku ja henkilöbrändäys sekä kansainvälinen työnhaku. 

Kirja on ilmestynyt vuonna 2014 ja se tarjoaa ajanhermolla olevaa informaatiota työnhaun lukemattomista mahdollisuuksista. Kirjaa lukemalla voi hyvin aistia tulevaisuuden tuulia; monet siinä esiteltävät erottautumiskeinot tulevat olemaan lähitulevaisuuden arkipäivää.

Opus sisältää arvokkaita käytännön vinkkejä ja linkkejä liittyen siihen, miten toimia työnhaun eri vaiheissa ja mitä ottaa huomioon itsensä brändäyksessä. Asioita, joita akateemiset työnhakijat eivät monesti oivalla ennen kuin näkevät kirjan tarjoamia käytännön esimerkkejä (esimerkiksi erinomainen haastatteluun johtava vs. heikompi hakemuskirje kirjan lopussa). 

Kirja sopii ainakin seuraaviin tilanteisiin:

  • Olet aloittamassa aktiivista työnhakua
  • Mietit seuraavaa vaihetta urallasi
  • Mietit työnhaun uusia tuulia ja muutosta tässä kentässä
  • Mietit näkyvyyttäsi sosiaalisessa mediassa

Ekonomit haluavat olla edelläkävijöitä ja siksi kirjaa voi lämpimästi suositella jokaiselle omaa uraa aktiivisesti rakentavalle ekonomille, joka haluaa kehittää työnhakutaitojaan.
 

Kirjoittajat

Teija Hoppe on toiminut pitkään akateemisten uraohjaajana sekä HR-managerina. Hänellä on vahva rekrytoinnin, uraohjauksen ja perinteisen työnhaun käytännön osaaminen ja kouluttajakokemus.

Tom Laine on sosiaalisessa mediassa tapahtuvan rekrytoinnin ja työnhaun pioneeri ja eniten käytetty kouluttaja Suomessa.

Ota yhteyttä

Suomen Ekonomien jäsenenä voit hyödyntää työnhaun palveluita koko työurasi ajan. Tarjoamme henkilökohtaista valmennusta erilaisiin työnhakuun liittyviin tilanteisiin. 

Uravalmentajat

ura@ekonomit.fi

Varaa puhelinaika