Joni Haataja

Millainen on ollut urapolkusi?

Olen työskennellyt erityyppisillä toimialoilla IT-alan tehtävissä, muun muassa tietoturvakonsulttina, teknisenä projektikoordinaattorina, järjestelmäasiantuntijana ja IT-tukihenkilönä. Edellinen työpaikkani oli Tamro Oyj, jossa toimin Microsoft Dynamics CRM asiantuntijana. Toimenkuvaan kuului osallistua erityyppisiin projekteihin, kehittää liiketoimintaprosesseja sekä järjestelmää. Lisäksi koulutin ja perehdytin henkilöstöä. Tein myös data-analytiikkaa ja raportointia. 

Mitä työhösi kuuluu Ekonomien CRM-asiantuntijana? 

Tulen täällä Ekonomeilla vastaamaan CRM-järjestelmän eli asiakkuudenhallintajärjestelmän kehittämisestä, kouluttamisesta ja kaikenlaisten järjestelmään liittyvien ongelmien ratkaisemisesta. Olen hyvin ratkaisukeskeinen ja pyrin löytämään hyvän tasapainon liiketoimintaprosessien ja teknisen toteutuksen välillä. Tulen myös osallistumaan erityyppisiin projekteihin ja tuomaan sinne oman osaamiseni ja kokemukseni mahdollisimman hyvin.

Mikä sinua työssäsi motivoi?

Ehdottomasti ihmisten auttaminen heidän työssään. Se kuinka voin tuoda lisäarvoa siihen, miten työtä voidaan tehdä huomioiden tekninen järjestelmä.  Myös uuden oppiminen on aina motivoivaa ja erittäin mielenkiintoista. Dynamics CRM-järjestelmän kanssa onkin erittäin hyvä työskennellä, koska järjestelmää kehitetään todella vahvasti. Koko ajan tapahtuu muutosta ja tulee uusia ominaisuuksia käyttöön.

Mitä odotat uudelta työltäsi?

Uutta ja mielenkiintoista näkökulmaa millä tavoin samaa järjestelmää voidaan hyödyntää erityyppisissä organisaatiossa. Myös uudet toimintatavat sekä liiketoimintamallit ovat hyvin mielenkiintoisia. On hyvin tärkeää myös tekniseltä asiantuntijalta ymmärtää liiketoiminnan perusprosessit ja kuinka sitä käytännössä hyödynnetään teknisessä järjestelmässä.  

Mikä CRM-järjestelmä?

CRM (Customer Relationship Management) on asiakkuudenhallintajärjestelmä, jolla yritys voi järjestelmällisesti hallinnoida asiakassuhteita sekä niihin liittyviä tietoja ja aktiviteetteja. Meillä Ekonomeilla CRM on käytössä jäsentietojemme hallinnassa.

Muistathan myös jäsenenä pitää omat tietosi, kuten sähköpostiosoitteesi ja työpaikkatietosi, ajan tasalla. Näin saat meiltä juuri sinulle räätälöityä parasta mahdollista palvelua ja maksat oikean määrän jäsenmaksua. Omia tietojasi pääset päivittämään Jäsensovelluksessa.

Haataja Joni
CRM-asiantuntija
p. +358406603567