I vår blogg skriver experter och ledningen om aktuella frågor i arbetslivet och sparrar ekonomerna i deras varierande livssituationer.  Gästande bloggare är experter från olika branscher.

De senaste bloggtexterna

Dagens unga mår allt sämre – jag är en av dem

Vi lever i en kris. Dagens unga mår allt sämre, samtidigt som vi pratar om mental hälsa allt mer. Temat är högst aktuellt, men fortfarande saknar diskussioner om mental ohälsa ännu de ärliga berättelserna från de som kämpar. Jag är en av dem som kämpar.
nov 16, 2022
Omotiverad på jobbet? Testa Job Crafting!

Små saker kan ha stor inverkan på motivationen. Att gå på lunch med en ny kollega, bli mentor eller hitta ett nätverk kan ge den boost du behöver i novembermörkret.
nov 3, 2022
Elevens plats är att studera, inte i vårdkön

Kylteri-ordförandenätverket är bekymrat över de otillräckliga resurserna i Studenthälsovården-stiftelsen. Köerna är långa och eleverna mår ännu sämre. Det kan inte fortsätta så här.
nov 1, 2022
Ställningstagande: Ökning av studiestödet blev tvåa inför regionalpolitikens experiment

Riksdagens budget för 2023 presenterades i början av augusti av finansminister Annika Saarikko. Som en del av budgetförslaget presenterades ett pilotprojekt för regionala studielån, för vilket 6 miljoner euro av skattepengar kommer att anslås. Finlands Ekonomers nätverk av studerandeordförande anser att pengarna i stället för experimentet borde ha använts till att stödja studenternas utkomstmöjligheter, till exempel genom att öka studiepenningens storlek.
aug 31, 2022
Visa mer