Leo Sappinen (vas.), Markus Siro ja Joona Sneitz muodostivat KY:n voitokkaan joukkueen.

”KY:n joukkueen vastuullista sijoittamista tukeva Vastuullisuuskone oli pitkälle suunniteltu konsepti ja tasapainoinen kokonaisuus. Joukkueen esityksessä korostui vahva liiketaloudellinen ymmärrys ja uusasiakashankintanäkökulma”, kommentoi kilpailun tulokset julkaissut tuomariston jäsen Timo Turtiainen.

Biz Potential Finland on Suomen Ekonomien ja Danske Bankin järjestämä kauppatieteilijöille suunnattu osaamiskilpailu, jossa testataan opiskelijoiden osaamista kauppatieteellisissä teoria- ja case-tehtävissä. Teoriakysymykset olivat valmisteltu kauppatieteellisissä tiedekunnissa ja case-tehtävistä vastasi Danske Bank. Case-tehtävissä ratkottiin tänä vuonna vastuulliseen sijoittamiseen, työnantajabrändäykseen ja kaupalliseen yhteistyöhön liittyviä kysymyksiä.

Kilpailun voittajat palkittiin Danske Bankin tarjoamalla pääpalkinnolla. Toiseksi kilpailussa sijoittui Optimi ry:n joukkue Itä-Suomen yliopistosta ja kolmanneksi Enklaavi ry:n joukkue LUT-yliopistosta. Finaalissa olivat lisäksi edustettuina Boomi ry Tampereen yliopistosta, Finanssi ry Oulun yliopistosta, Dumppi ry Jyväskylän yliopistosta sekä yhdistelmäjoukkue, jossa oli opiskelijoita Vaasan yliopistosta ja Turun kauppakorkeakoulusta.

Biz Potential -kilpailuun voivat osallistua kaikki Suomen Ekonomien opiskelijajäsenet. Kilpailun tuomareina toimivat kilpailun suojelija, Itä-Suomen yliopiston työelämäprofessori Reijo Karhinen, Suomen Ekonomien toiminnanjohtaja Jari Elo ja Danske Bankin case-tehtäviä valmistelleet asiantuntijat Linda Corin ja Timo Turtiainen.

”Keväällä emme tarkkaan vielä tienneet mihin lähdimme mukaan, mutta kilpailu kuulosti hyvältä kokemukselta ja sellaiseksi tämä myös osoittautui. Finaali oli intensiivinen ja haastava, mutta todellakin palkitseva sekä mielenkiintoinen”, kertovat joukkueen jäsenet Leo SappinenMarkus Siro ja Joona Sneitz

”Erityisesti case-osuus herätti ajatuksia myös tulevaisuutta varten ja olikin upea nähdä kuinka hyvä tiimityö kantaa pitkälle”, he jatkavat.

Avustava asiantuntija Marianna Kupias
Suomen Ekonomit