Bisnesantropologia-teosta kirjoittaessa Mikko Leskelälle valkeni, miten yksipuolinen kuva jokaisen tieteenalan näkökulma maailmaan on. Hänen mielestään monimutkaista maailmaa ymmärtääkseen on sovellettava kaikkia niitä linssejä, joilla maailmaa tieteessä tutkitaan.


Miikka Huhdan ja Visa Myllyntauksen Työnantajabrändi ja työntekijäkokemus -teos opastaa, kuinka rakennetaan vetovoimainen työpaikka. Kilpailu työntekijöistä on kiihtynyt, ja organisaatioiden tulee viimeistään nyt aloittaa systemaattinen työ tarvitsemiensa osaajien houkuttelemiseksi ja pitämiseksi.


Paula Kilpisen Inhimillinen strategia -teoksen perusajatuksena on, että strategia pitää inhimillistää, jotta ihmiset ymmärtävät sen. Lisäksi ihmiset pitää saada tuntemaan strategia omakseen ja sitoutumaan siihen.


Hannu Saarijärven ja Pekka Puustisen Strategiana asiakaskokemus -teos vastaa kysymykseen, mitä asiakaskokemus konkreettisesti tarkoittaa ja miten se voidaan ottaa osaksi sekä strategista suunnittelua että jokapäiväistä tekemistä.


Hannu-Matias Nurmen Toimitusjohtaja-teoksen tarkoituksena on auttaa toimitusjohtajia onnistumaan tehtävässään mahdollisimman hyvin. Taustahaastatteluja tehdessä Nurmi ymmärsi, kuinka yksin ja kuinka kovien paineiden kanssa moni toimitusjohtaja toimii.


Suomen Ekonomit jakaa kahden vuoden välein Finlandia-palkintoa vastaavan kirjallisuuspalkinnon. Bisneskirja-podcast on paikka, jossa finaaliin päässeiden kirjojen kirjoittajat kertovat kirjojensa tärkeimmät opit. Bisneskirja-podcastia voit kuunnella Soundcloudissa. Jakso 1: Johda merkitystä Suomen paras bisneskirja finalisti 2020. Haastattelussa Johda merkitystä -kirjan kirjoittajat Tapio Aaltonen, Pirjo Ahonen ja Jaakko Sahimaa. Suomen Ekonomien Bisneskirja-podcastissa pääsemme…


Suomen Ekonomien Bisneskirja -palkinto on jaettu vuodesta 1995 lähtien. Vuoteen 2008 asti palkinnon nimi oli Pro Oeconomia. Palkitut teokset ovat vaihdelleet yhteiskuntapoliittisista ja kansantaloudellisista tarkasteluista markkinoiden ja asiakkuuksien arviointiin ja yritysten arvojen pohdinnoista yksilöiden toiminnan muutoskuvauksiin. Bisneskirja-palkinnon aiemmat voittajat:


Suomen Ekonomien Bisneskirja -palkinto jaetaan joka toinen vuosi, ja se on arvoltaan 30 000 euroa. Palkintosumma luovutetaan kirjan tekijälle/tekijöille Kaupallisten ja teknillisten tieteiden tukisäätiön Ekonomit-rahastosta. Palkinto on tunnustus erityisen laadukkaalle kauppa- ja taloustieteellistä alaa käsittelevälle tai soveltavalle teokselle, joka puhuttelee ajankohtaisuudellaan ja käsittelytavallaan laajoja kohderyhmiä. Tänä vuonna Bisneskirja-palkintoa tavoitteli ennätykselliset…


Panu Luukan mukaan luulemme, että Twitterissä huuteleminen on yhteisöllinen kokemus. Oikeasti meiltä puuttuu tässä hetkessä synkronoitu asioiden tekeminen yhdessä, kun samat lehdet ja iltauutiset eivät kokoa meitä yhteen. Lukupiiri tarjoaa tähän ratkaisun.


Alaston yrittäjä – rehellisiä tarinoita kasvuyrittäjyydestä Millaista on kasvuyrittäminen Suomessa? Alaston yrittäjä -podcastissa vieraat kertovat yrittäjyystarinansa – rehellisesti ja kaunistelematta. #Taloudentekijät Mitkä ja ketkä ovat Suomen talouden menestyksen tekijöitä? Tässä podcastissa puhutaan taloudentekijöistä laajasti ja faktavetoisesti, suurta totuutta etsien. Työradio – suoraa puhetta työelämästä Työradiossa puhutaan rehellisen reippaasti työelämästä ja…


Suomen Ekonomien Bisneskirja -palkinto on tunnustus erityisen laadukkaalle kauppa- ja taloustieteellistä alaa käsittelevälle tai soveltavalle teokselle. Palkittava kirja puhuttelee ajankohtaisuudellaan ja käsittelytavallaan laajoja kohderyhmiä eli taloudentekijöitä matikkaneroista luoviin tyyppeihin sekä pomoista asiantuntijoihin ja yrittäjiin. Osallistumiskriteerit Kilpailuun ilmoitettavan teoksen tulee olla täysin uusi tuote. Siten aikaisemman teoksen täysin uudistettuakaan laitosta tai…